citi, Uncategorized
Atstāt komentāru

Tētim būt

Lēnām, taču pamatīgi Tēva diena ieņem aizvien stabilākas pozīcijas Latvijas svinamo dienu sarakstā. Svinēt to esam sākuši 2008.gadā, taču tikai 2009.gadā tā tika iekļauta svinamo dienu kalendārā – Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai atbalstot grozījumus likumā “Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām”, septembra otrā svētdiena kļuva par Tēva dienu.

Visus tos deviņus mēnešus, ko bērniņš pavada puncī, tētim īsti nav iespēju ar viņu veidot tikpat ciešu kontaktu kā mammai, tāpēc daudzi vīrieši nemaz tā īsti nespēj aptvert, kas notiek, līdz brīdim, kad to mazo kunkuli pēc dzemdībām ieliek viņa rokās. Mazulim nākot pasaulē, arī vīrietis savā ziņā piedzimst vēlreiz – pavisam jaunā veidolā, un tas nav nemaz tik viegli.

Es nevaru ielīst nevienam tētim galvā, lai spētu pilnībā izprast, ko nozīmē būt tētim, taču man ārkārtīgi patika kāda tēva rakstītā atbilde uz šo jautājumu portālā Quora:

“You’ll feel stronger and faster and better immediately, you’ll feel the weight of responsibility on your shoulders and don’t mind one bit, you want to run out and punch a wall and scream and tell everyone how cool this is, and you don’t mind any of those for one second. It’s the greatest thing in the world.”.

– Jonas Mikka Luster

Ļaudis runā, ka viegli būt mammai, ja blakus ir labs tētis. Man ir paveicies, jo varu no sirds apgalvot, ka tā tiešām ir.

Dēla tēvs man bija blakus brīdī, kad puika ieradās šajā pasaulē, un, lai arī viņš pats apgalvoja, ka todien ir juties absolūti bezpalīdzīgs, man viņa klātbūtne nozīmēja ārkārtīgi daudz. Nekas un neviens man nebūtu varējis dot tādu drošības sajūtu un pārliecību par saviem spēkiem. Es atceros viņa aizkustinājumu, kad viņš pirmo reizi ieskatījās savam puisēnam acīs – tādi brīži  un emocijas nav nopērkami ne par kādu naudu.

DSC_1951 copy

Vēlāk viņš bija man blakus negulētajās naktīs, un brīžos, kad es hormonu un miega trūkuma iespaidā ne reizi vien izplūdu asarās, viņš neļāva man ticēt pašas apgalvojumiem, ka esmu nekam nederīga mamma, gluži otrādi – viņš palīdzēja man noticēt pretējam. Viņš bija tas, kurš mani laiku pa laikam iztrieca ārā no mājas, paņēma padusē dēlu un ļāva man nedaudz pabūt pašai ar sevi, vienalga, vai sporta zālē vai staigājot pa veikaliem. Bez viņa man būtu bijis daudz, daudz grūtāk.

Redzēt, kā tētis mīl savu bērnu, ir brīnišķīgākā lieta pasaulē. Nē, vīrietis nav seksīgs tad, kad viņš no sevis tēlo mačo vai, braucot ar moci, parauj ručkā. Viņš ir seksīgs tad, kad viņam ap kaklu cieši apkļaujas divas mazas rociņas. Viņš ir seksīgs tad, kad viņš liek savam bērnam smieties, kā arī tad, kad noslauka viņa asaras. Neesmu pat droša, vai seksīgs ir īstais vārds, taču, manuprāt, vīrietis kļūst par īstu Vīrieti tad, kad bērnu acīs viņš ir visforšākais tētis pasaulē.

Tēva loma bērnu dzīvē nebūt nav mazāk svarīga par mammas lomu, tāpēc Tēva diena ir lielisks iemesls pateikt mūsu un mūsu bērnu tētiem lielu paldies par to, ka viņi ir un par to, ko viņi dara mūsu un mūsu bērnu labā.

Paldies jums!

paldies

This entry was posted in: citi, Uncategorized

by

mamma, suņumīle, ziemeļniece, grāmatu tārps, sezonāla skriešanas entuziaste, topošais sociālantropologs, multidisciplinārs projvads

Komentēt

